





Το YANGWANG U9 Xtreme με τελική ταχύτητα κοντά στα 500χλμ./ώρα κάνει επίδειξη δυνατοτήτων της ηλεκτροκίνησης, καταρρίπτοντας εξωπραγματικά ρεκόρ.
Η YANGWANG, θυγατρική της BYD, πριν από λίγο καιρό εντυπωσίασε όταν το supercar U9, στην έκδοση Track Edition, κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 472,41χλμ./ώρα! Τελικά αυτή η επίδοση ήταν μόνο η αρχή. Γιατί τα ρεκόρ συνεχίζονται με εξωπραγματικές ταχύτητες.
Πέρα από κάθε λογική, το YANGWANG U9 Xtreme, στις 14 Σεπτεμβρίου 2025, στην πίστα δοκιμών ATP Automotive Testing Papenburg στη Γερμανία, έφτασε τα 496,22 χλμ./ώρα! Πρόκειται για νέο παγκόσμιο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής. Παράλληλα ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ για ηλεκτρικό όχημα αλλά και το μέγιστο των 490,484 χλμ./ώρα του ταχύτερου βενζινοκίνητου μοντέλου.
Ουσιαστικά αυτήν τη στιγμή το ηλεκτροκίνητο YANGWANG U9 Xtreme είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο συνολικά. Και ας έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Αρχικά γνωστό με την ονομασία U9 Track/Special Edition και πλέον επίσημα ως YANGWANG U9 Xtreme στην έκδοση παραγωγής (ή U9X εν συντομία), βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνική αρχιτεκτονική του U9, που κυκλοφορεί ήδη στην Κίνα. Και αξιοποιεί μία σειρά συστημάτων με πρωτοποριακή τεχνολογία.
Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης με ηλεκτρικά υπερ-υψηλής τάσης 1200V (σε σύγκριση με 800V), μπαταρία Blade λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου με εντυπωσιακό ρυθμό εκφόρτισης 30C, τέσσερις υπερ-υψηλής ταχύτητας ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν έως και τις 30.000 σ.α.λ. και αποδίδουν συνολικά περισσότερους από 3.000 ίππους, ελαστικά semi-slick αγωνιστικών προδιαγραφών, καθώς και αναβαθμισμένη ανάρτηση DiSus-X με ειδική ρύθμιση για να ανταποκρίνεται στις αυξημένες καταπονήσεις της οδήγησης σε πίστα.
Ο οδηγός του U9X ήταν ο Γερμανός Marc Basseng, ειδικός σε πίστες και με μακρά πορεία στους αγώνες αυτοκινήτων: «Αυτό το ρεκόρ ήταν εφικτό μόνο επειδή το U9 Xtreme διαθέτει απλά απίστευτες επιδόσεις. Τεχνικά, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο, δεν υπάρχουν μεταφορές φορτίου, και αυτό μου επιτρέπει να συγκεντρώνομαι ακόμα περισσότερο στην πίστα.»
Το YANGWANG U9 Xtreme είναι πλέον διαθέσιμο για τους ενδιαφερόμενους πελάτες, αλλά θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Γιατί η περιορισμένη παραγωγή του δεν θα ξεπεράσει τις 30 μονάδες. Και η τιμή του σίγουρα θα ξεπερνά τα περίπου 220.000 ευρώ που κοστίζει το…απλό U9. Το σίγουρο πάντως είναι ότι με αυτά τα επιτεύγματα, μάλλον θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι…η λογική σταματά εκεί που ξεκινά η ηλεκτροκίνηση.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ