












Το BYD Dolphin Surf εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ξεχωρίζει με το σχήμα και το μέγεθός του, προσφέροντας οδηγικά χαρακτηριστικά, που δεν βρίσκεις εύκολα ακόμα και σε βενζινοκίνητα σούπερμίνι.
Του Ηλία Ματζαβά
Σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα μοιάζουν μεταξύ τους, η BYD συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Μετά τα Atto 3 και Atto 2, έρχεται τώρα να δώσει νέο…χρώμα στις πόλεις, με το Dolphin Surf.
Έχοντας πριν λίγο καιρό κάνει μια πρώτη σύντομη γνωριμία με το νέο, μικρό μοντέλο της BYD, είχαμε προετοιμαστεί για τη μεγαλύτερης διάρκειας…συνύπαρξή μας. Η οποία επιβεβαίωσε τις σπορ διαθέσεις του Dolphin Surf, ειδικά στην έκδοση Comfort που είχε το gonews.gr στη διάθεσή του.
Δείτε εδώ την αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών του BYD Dolphin Surf.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το Dolphin Surf, διαπιστώσαμε ότι ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του, το κάνει να ξεχωρίζει. Γιατί δεν μοιάζει με κανένα από τα, όχι και πολλά πλέον, hatchback. Στην εποχή που τα περισσότερα μοντέλα γίνονται SUV με κάτι από…cross στο όνομά τους, το μήκους 3,99 μέτρων BYD έρχεται να σταθεί δίπλα σε μοντέλα όπως τα OPEL Corsa, PEUGEOT 208 και TOYOTA Yaris.
Έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις, με την εξωτερική του εμφάνιση, μπαίνοντας στο εσωτερικό του διαπιστώνεις μια ευρυχωρία που δεν περιμένεις από τις διαστάσεις του.
Αλλά το μεταξόνιο των 2,5 μέτρων και ο έξυπνος σχεδιασμός του, φροντίζουν για την άνεση των επιβατών. Με το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα, αλλά και το κεφάλι των δύο πίσω επιβατών, να εντυπωσιάζει.
Ικανοποιητικότατο, για την κατηγορία, είναι το πορτμπαγκάζ των 308 λίτρων. Τα οποία φτάνουν τα 1.037 όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ διαθέτει και…κρυφό δάπεδο.
Ο διάκοσμος μπορεί να μην σε αφήνει με το στόμα…ανοικτό, αλλά είναι σύγχρονος, πληρέστατος με την περίφημη περιστρεφόμενη οθόνη της BYD να ξεχωρίζει. Τα πλαστικά, αν και σκληρά, διατηρούν την ποιοτική αίσθηση που γνωρίσαμε στα άλλα μοντέλα της μάρκας.
Αυτά βέβαια που διαφοροποιούν την καμπίνα, είναι τα εξαιρετικά καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και την πολύ καλή πλευρική στήριξη. Αναμφίβολα στοιχείο, που τονίζει τις σπορ διαθέσεις.
Οι οποίες επιβεβαιώνονται και από τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα της έκδοσης Comfort, που με μπαταρία 43,2 kWh, αποδίδει 157 ίππους. Αν και ιδιαίτερα δυνατός, προσφέρει πολιτισμένα την ισχύ του, χωρίς απότομη συμπεριφορά. Η αμεσότητα φυσικά είναι δεδομένη και το βάρους 1.390 κιλών Dolphin Surf επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα, σε 9,1 δευτερόλεπτα. Επίδοση που παραπέμπει στα μικρά…GTi των προηγούμενων χρόνων. Γιατί τώρα δεν υπάρχουν.
Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα, θυμίζοντας ότι πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης. Άλλωστε, σε αυτήν την κατεύθυνση είναι ρυθμισμένη και η ανάρτησή του. Η οποία εξασφαλίζει εντυπωσιακή άνεση στις αστικές μετακινήσεις. Που σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την ευελιξία του, το καθιστούν ιδανικό για τις καθημερινές διαδρομές. Παρόλα αυτά, συχνά προδιαθέτει τον οδηγό να κινηθεί σβέλτα. Κάτι που τελικά γίνεται με ασφάλεια, αρκεί να μην το παρακάνει.
Σε αυτές τις περιπτώσεις βέβαια θα αρχίσει να μειώνεται γρήγορα και η αυτονομία. Η οποία φτάνει τα 310 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες ή τα 460 σε εντός πόλης διαδρομές. Η μέση κατανάλωση της έκδοσης Comfort υπολογίζεται σε 16 kWh/100χλμ. και σε 10,8kWh/100χλμ. εντός πόλης. αν μάλιστα το επιδιώξεις, μπορείς να δεις και ενδείξεις κάτω από τις 10kWh/100χλμ.
Ο οδηγός, ανάλογα με τις διαθέσεις του, έχει τη δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης, θα εκτιμήσει την ευελιξία που του προσφέρει το τιμόνι, ενώ θα χρειαστεί λίγο χρόνο για να συνηθίσει τα αποτελεσματικά φρένα. Όπως και τον περιστροφικό διακόπτη στο ταμπλό που κάνει τη δουλειά του επιλογέα για να ξεκινήσει ή να κάνει όπισθεν το Dolphin Surf.
Αυτό ίσως που τον…εκνευρίσει, είναι η υπερβολική ευαισθησία του συστήματος απόσπασης προσοχής του οδηγού. Το οποίο μέσω κάμερας που είναι τοποθετημένη στην κολώνα Α, σαρώνει το πρόσωπό του και τον ενημερώνει αν…λοξοκοιτάξει. Ακόμα και για να ελέγξει τους πλαϊνούς καθρέπτες.
Αντίθετα, πιο…φιλικό είναι το σύστημα φωνητικού ελέγχου, το οποίο ενεργοποιείται αρκεί να είσαι…ευγενικός και να πεις αρχικά Hi BYD. Στη συνέχεια, σου επιτρέπει την πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, χωρίς να απομακρύνεις τα χέρια σου από το τιμόνι. Αρκεί να του μιλήσεις στα αγγλικά. Λογικά, σε επόμενες ενημερώσεις, θα μάθει και ελληνικά.
Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε ότι αν και αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για αστικές μετακινήσεις, το Dolphin Surf είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Και όλα αυτά σε ένα μέγεθος, αλλά και σχήμα, που δεν συναντάς εύκολα πλέον. Όπως δεν συναντάς συχνά, σούπερμίνι μοντέλα, ευχάριστα στην καθημερινή οδήγηση, αλλά με σπορ και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα.
Κάτι που σημαίνει ότι το BYD Dolphin Surf, μπορεί να φλερτάρει και με υποψήφιους αγοραστές που δεν είχαν μέχρι τώρα σκεφτεί την…ηλεκτρική επιλογή. Στην…πρίζα ενδέχεται να τους βάλουν και οι τιμές του. Γιατί η έκδοση Comfort των 157 ίππων αρχίζει από 22.290 ευρώ, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και το Electric Bonus της BYD. Αλλά υπάρχουν και οι εκδόσεις Active και Boost των 89 ίππων, με αντίστοιχες τιμές 17.290 και 20.290 ευρώ.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ